Практичні поради під час перевірок і запитів
Зачинити
Введіть, будь ласка, пароль.

Вказаний Вами Email вже зареєстрований в системі. Якщо Ви його власник, просто введіть пароль та натисніть конопку Відіслати.
Ми проводимо постійну розсилку вакансій по e-mail

Позначте бажані категорії, введіть свій e-mail та натисніть кнопку Підписатись

Як утримати цінного співробітника

Про те, як складно знайти грамотного фахівця, який би вдало влився в новий колектив і професійно виконував свої обов'язки, дотримуючи всіх прийнятих у компанії норми, знає не з чуток будь-який керівник. Ця стаття розповість Вам, як спробувати уникнути втрати цінних співробітників.

Всі причини, з яких співробітник може захотіти розлучитися з роботодавцем, можна розділити на 2 нерівні групи: матеріальні та нематеріальні. Очевидно, що за безкоштовно готові працювати одиниці з десятків або сотень тисяч людей - ті ентузіасти, які свої матеріальні питання вже вирішили або вирішують в іншому місці.Як утримати цінного співробітникаТому, як би людина не любила свою професію, якщо їй не запропонувати ринкову (або близьку до неї) оплату праці, рано чи пізно вона перейде туди, де платять більше. Однак постійно підвищувати заробітну плату або виплачувати премії для утримання співробітника також неправильно - грошей ніколи не буває багато, і навіть сама істотна надбавка через кілька місяців стане сприйматися як щось само собою зрозуміле. Та й розігрівати ринок праці, регулярно змагаючись з конкурентами в рівні заробітної плати - шлях до різкого зниження доходів.

Нематеріальні стимули настільки різноманітні, що виробити точні правила, які підходили б для будь-якої людини і ситуації, досить складно. Дійсно, одні вибирають роботу за принципом «поруч з домом», для інших важливіше престиж професії (хоч двірником, але на телебаченні!), для третіх дуже важливий колектив, четвертим потрібна перспектива кар'єрного росту, п'яті хочуть працювати саме у цього конкретного роботодавця і т . д. Для полегшення розуміння мотивів співробітників, можна розділити самих співробітників на 4 основні типи:

«Наполеони» - люди, орієнтовані на владу і результат. Їм цікаві складні завдання, що вимагають напруження всіх сил, і отримання таких результатів, якими могли б пишатися не тільки вони самі, а й всі навколо. Відповідно, їх утримання - це постановка таких завдань, тим більше що вони дійсно здатні на багато що.

«Зірки» - люди, для яких дуже важливо бути в центрі загальної уваги і визнання. Утримати їх допоможе доручення такої справи, в якій вони могли б отримати те, що їм потрібно - наприклад, доручити навчання нових співробітників.

«Регламенти»
 - це люди, для яких найголовніше - робити все за правилами. Дотримання всіх нормативів для них - найбільше щастя. Найчастіше це дуже педантичні люди, які прагнуть до максимальної стабільності. Для них дуже важливо працювати в своєму темпі і на своїй ділянці, не отримуючи несподівано нових завдання. Життєве кредо - «скажіть, що Вам потрібно і залиште мене в спокої». Їм потрібно ставити довгострокові завдання (не скасовуючи контроль виконання за ключовими показниками), і «не змінювати правила гри».

«Ртутні кульки» - своєрідні антиподи «регламентам». Їм постійно потрібно різноманітність, вони здатні вести кілька проектів одночасно, а рутина швидко «гасить» їх порив. Потрібно постійно підкидати їм нові завдання, вирішення яких буде тримати їх у тонусі.

Звичайно, складно знайти представників того чи іншого типу співробітників в чистому вигляді, тому для вибору того чи іншого типу стимулів потрібно бути вкрай уважним, щоб не пропустити «найважливіше».Як утримати цінного співробітника

Поряд з індивідуальними факторами, що діють на конкретних співробітників, існують також фактори, що впливають на весь колектив в цілому. В одній компанії, що займається програмуванням, працює дуже дієва система. Всім співробітникам два рази на день пропонуються безкоштовні булочки і чай. Здавалося б, така дрібниця - але програмісти сприймають це як прояв великої турботи компанії про них і не збираються переходити в інші компанії, навіть на великі заробітні плати. Звичайно, секрет криється не тільки в самих безкоштовних булочках, а в тому, що роботодавцю вдалося створити відчуття турботи про співробітників, яке важко отримати на іншому місці роботи. І це дуже важливо - часто співробітники сприймають наявність соціальних пакетів як належне, а це означає, що роботодавець не досягає своїх цілей. Іншим позитивним прикладом правильної мотивації може бути приклад компанії, яка придбала корпоративний мобільний зв'язок для своїх співробітників (співробітники самі оплачують зв'язок, але за нижчими тарифами) та для їхніх дітей. Погодьтеся, що це нестандартний і цікавий підхід, який, до речі, був сприйнятий співробітниками компанії «на ура».

Ще більш важливим фактором є взаємини між керівником і підлеглим співробітником. Дуже часто люди йдуть не з компанії - вони йдуть від конкретного керівника. Що ж потрібно робити на практиці, щоб уникнути цього?

Пам'ятайте, що здібності підлеглого не залежать від їхнього начальника, від начальника залежать їхні можливості. Система «господар-холоп» не ефективна, і це загальносвітова тенденція. Від співробітника, щиро зацікавленого в підвищенні ефективності роботи, користі буде набагато більше, ніж від того, хто «відбуває повинність».

Займайтеся розвитком персоналу - покажіть ключовим співробітникам, що Ви в них зацікавлені. Пам'ятайте, що розвиток не обов'язково має на увазі підвищення тільки робочих компетенцій. Особистісне зростання, взаємини в сім'ї, в колективі, в складних життєвих ситуаціях - все це може стати точками взаємодії і зростання.

Хваліть людей за їхні успіхи - це один з найсильніших стимулів.

Підтримуйте довіру співробітників - вони повинні бачити, що Ваші слова не розходяться з ділом. Ви, в очікуванні зниження продажів, пообіцяли співробітнику відпустку в липні, але несподівано продажі зросли і працювати нікому? Це тепер Ваш головний біль, але співробітника потрібно відпустити. Принаймні, побудуйте з ним розмову так, щоб у нього був вибір - піти у відпустку зараз або пізніше. І не шантажуйте в цій розмові - Ви дали йому своє слово, тримайте його.

Підтримуйте всередині колективу здоровий мікроклімат - якщо люди зайняті плітками і «підсиджуванням», то робота рано чи пізно постраждає. Не завжди цінні працівники ефективні в «підкилимній» боротьби. Забезпечте проведення спільних заходів - сходіть всім колективом в театр, в боулінг, поїдьте на пікнік, введіть корпоративні традиції і не пропускайте їх самі.

Бережіть своїх співробітників, ростіть професіоналів всередині колективу, а якщо все-таки хтось прийняв рішення від Вас піти - розлучайтеся з ним по-хорошому. У доброзичливій атмосфері справи будуть передані більш ретельно, і якщо людина себе не знайде на новому місці роботи - вона до Вас обов'язково повернеться. І це буде хорошим прикладом для інших співробітників. Якщо ж людині буде краще в іншій компанії, то у Вас залишаться хороші відносини і можливість для більш повного розуміння причин і мотивів її переходу.

Новини

Відтепер роботодавці зацікавлені працевлаштовувати безробітних
Урядом спрощено механізм компенсації роботодавцям єдиного соціального внеску та приведено його у відповідність до законодавства, що сприятиме посиленню зацікавленості роботодавців у працевлаштуванні безробітних на нові робочі місця.
14 Березня 2017 | Переглядів: 162

Як знайти роботу в ІТ-галузі у Луцьку
Про роботу в ІТ-сфері зараз багато говорять і на телебаченні, і в соцмережах. Чимало промислових галузей не лише в Україні, а й у світі зменшують свої оберти. Підприємства закриваються. Низький рівень зарплат і відсутність кар'єрного росту теж не обіцяють ніяких перспектив для молоді.
14 Березня 2017 | Переглядів: 117

3 причини почати кар'єру ще під час навчання
Студентство - найкраща пора життя. Зустрічі, спілкування, нові друзі, перше кохання ... За всім цим багато втрачають головне. Ось про головне ми і поговоримо.
14 Березня 2017 | Переглядів: 153

Українці знизили зарплатні побажання
Усвідомлюючи можливість потрапити під скорочення і опинитися в ситуації тривалої безробіття, "білі комірці" почали міцніше триматися за свої робочі місця.
17 Липня 2015 | Переглядів: 469

40% співробітників не відчувають себе потрібними на роботі
Згідно з даними опитування rabota.ua, на думку співробітників, найголовніші умови для того, щоб залишатися лояльним до компанії, - це висока зарплата (66%), можливість кар'єрного росту (38%) і виконання дійсно цікавої роботи (31%).
13 Липня 2015 | Переглядів: 392

Польща запровадить нові правила працевлаштування
Починаючи з 2017 року, змінюються правила працевлаштування українців у Польщі. Передає УНН з посиланням на Польське радіо. Замість заяв працедавців про намір доручити виконання роботи іноземцю будуть діяти дозволи, що видаватимуть районні бюро праці.
14 Березня 2017 | Переглядів: 164

Які документи потрібні для працевлаштування?
Отже, Ви успішно пройшли співбесіду і обговорили з роботодавцем умови Вашої роботи на новому місці. Справа за малим – офіційно оформитися на роботу. Які документи для цього необхідні?
14 Березня 2017 | Переглядів: 246

Ринок праці: хто затребуваний, а хто в зоні ризику
Наслідки кризи відчула на собі значна частина фахівців: близько третини працедавців скоротили штат. Хто сьогодні на ринку праці найбільше потрапляє під ризик звільнення? Як знизити ризики втрати роботи? На які пріоритети орієнтуватися у пошуку роботи?
20 Липня 2015 | Переглядів: 697

Основні тенденції ринку праці червня 2015
Які професії сьогодні найбільш затребувані, куди рухається рівень оплати, наскільки істотні скорочення персоналу проводять сьогодні українські підприємства - відповіді на ці та інші питання про ринок праці шукали у експертів.
15 Липня 2015 | Переглядів: 551

Працездатні переселенці мають працювати
Бойові дії в зоні проведення АТО, тимчасова окупація Криму, а також явища гуманітарної катастрофи, які мають місце в деяких районах Луганської та Донецької областей, призвели до значного зростання в Україні кількості осіб, які змушені змінювати місця постійного проживання у пошуках безпечних умов.
10 Липня 2015 | Переглядів: 487

Мережі

Ви можете додавати свої оголошення швидко та без реєстрації
Додати оголошення

Якщо у Вас виникають питання, телефонуйте нам: 0(332)770099